top of page

אלסקה נבחרה כיעד לטיול משפחתי

יש בה שילוב של טבע ואורבניות במידה מתאימה

אבל בעיקר, היה זה טיול שורשים

סוג של סגירת מעגל, חזרה למקום בו בילינו תקופה ארוכה עוד כשהיינו צעירים...

מה שקוראים "חוויה מעצבת"

אלסקה כבשה אותנו כבר אז.

היה בה סוג של קשיחות ויופי המיוחדים רק לה

טבע ראשוני ומרחבים אינסופיים

שמים ומים צלולים

פונדקי דרכים אותנטיים

ואנשים שלא פוגשים בשום מקום אחר

נסענו כדי להרוות סוג של געגוע וחזרנו עם טעם של עוד...

אלסקה היא גן עדן לחובבי Hiking ודייג ולכאלו שיכולים להרשות לעצמם גיחות מוטסות לשמורות מרתקות.

אבל גם למי שלא (כמונו למשל) לאלסקה יש הרבה מה להציע.

אוגוסט 2022

אלסקה היא המדינה ה 49 של ארה"ב. היא נקנתה מידי הרוסים בשנת 1867 תמורת 7.2 מליון דולר. אלסקה היא ענקית וחלקים גדולים ממנה ללא כבישים. האזור המיושב, בו בדרך כלל מטיילים, ממוקד בחצי האי קינאי מדרום לאנקורג' (העיר הגדולה) וצפונית לה, דרך שמורת דנאלי ועד לעיר הצפונית ביותר פירבנקס.

ניתן לשלב בטיול גיחה מוטסת לאזורים שאין אליהם כביש, כמו שמורת הטבע קטמאי לראות טבע פראי ודובים צדים דגי סלומון בנהר, בתנאי שמזג האוויר מאפשר והכיס..(טיולים יקרים)

ישנם גם חלקים דרומיים יותר של ג'ונו הבירה והאיים המערביים שבדרך כלל מגיעים אליהם במסגרת קרוז.

גם מי שעושה טיול יבשתי לרוב משלב הפלגה אחת לפחות באחד המפרצים כי זאת הדרך לראות את בעלי החיים בשמורות הימיות וכן קרחונים בים.

ויזה ודרכי הגעה – ויזה כמו לארה"ב. טיסות, אנחנו הגענו בטיסה מפרנקפורט עם חברת בת של לופטהנזה. טיסה ארוכה אבל סבירה (9 שעות מפרנקפורט לאנקורג'), בגלל הפרשי השעות, הגענו בשעה מוקדמת יותר מאשר יצאנו...

כסף - דולרים, מזומן או אשראי. המחירים סבירים. לא מאוד זולים אבל גם לא יקרים יותר מישראל.

לינה - באנקורג' יש מגוון רחב יחסית ממלונות 5 כוכבים ועד מוטלים, וחדרי אירוח, בערים הקטנות המבחר יותר מצומצם, בכל מקרה אם מגיעים בעונה, כדאי להזמין מראש כי ההיצע מוגבל.

באנקורג',השתכנו במלון Residence Inn by Marriott Anchorage Midtown שנראה שסובל כמו הרבה עסקים ממצוקת כוח אדם, אבל בסך הכל נתן לנו תשובה טובה מאוד במחיר סביר. .

בסווארד, נהנינו מאוד מהמלון The Tides Inn וגם בעליו היה חביב

אוכל – בסך הכל דומה לארה"ב, עם היצע יחסית גדול של מאכלי ים ודגים בהתאמה לדומיננטיות של ענף הדייג בה. הטעם זאת שאלה של טעם... לדעת בני משפחתי בדרך כלל סובל מעודף שמן ותבלינים אבל היו גם כמה מסעדות שקיבלו ציון טוב ואפילו טוב מאוד. המלונות מאובזרים בדרך כלל במטבח כולל כלים, מדיח וכל מה שנדרש והסופרים נגישים ומלאי כל טוב, כך שמאוד קל לקנות מצרכים ולהכין ארוחה מידי פעם באופן עצמאי.

בטיחות וביטחון - תחושה גבוהה של ביטחון.

תקשורת ושפה – במלונות יש wifi לא תמיד באיכות טובה, ובדרך כלל בכל מסעדה חנות או מרכז קניות יש wifi פתוח. אם אין חבילה (שלי למשל של גולן לא עבדה) אפשרי לקנות סים מקומי (יחסית למדינות אחרות יותר יקר אבל לא באופן מוגזם).

השפה היא אנגלית אומנם, אבל משהו באלסקאים פחות מנומס ושירותי מהסטנדרט האמריקאי (בלשון המעטה) כך שלעיתים התקשורת היתה מאתגרת.

תחבורה - לאלסקה מגיעים בדרך כלל בטיסה, ברכב או בקרוז בשילובים שונים, יש הרבה מאוד שמטיילים עם RV או קרוואן נגרר. הכבישים טובים ובדרך כלל לא עמוסים והשילוט ברור. אנחנו שכרנו רכב במחיר סביר ששרת אותנו נאמנה.

עונות ומזג אוויר - עונת התיירות מתחילה ביוני ובתחילת ספטמבר (Labor day) הרבה מהמסעדות והאתרים נסגרים. יש גם תיירות חורף אבל מצומצמת יותר. יולי אוגוסט אלו הם החודשים הכי עמוסים במטיילים אבל גם הכי גשומים.

שעות האור הארוכות הן יתרון גדול למטיילים ובכלל כייף גדול, ואפילו בסוף אוגוסט עדיין מחשיך רק לקראת עשר בלילה. אם מגיעים ביוני אז השמש לא יורדת כלל וזאת חוויה מיוחדת.

משך הטיול ומסלול – ניתן להתאים מסלול לכל משך טיול, יחד עם זאת במידה ובאים מישראל וכבר עושים את כל הדרך כדאי להגיע לפחות לשמונה/תשעה ימים. אנחנו היינו 11 לילות באלסקה (13 ימים בדרכים).

מסלול שעשינו : יום 1- טיסה מישראל לאנקורג' דרך פרנקפורט והגעה אחר הצהריים. יום 2- פאלמר, האצ'ר פאס טלקיטנה - חזרה לאנקורג'. יום 3 - Downtown אנקורג' שדה התעופה והפארקים סביב אנקורג'. יום 4 - דרך קינאי לעיירה הומר ועצירות בדרך. יום 5 - הומר spit, במעבורת לסלדובייה חזרה להומר. יום 6 - נסיעה לסווארד. יום 7 - אקזיט גליישר, מוזיאונים בעיר וצפייה בדגי סלומון קופצים ב Bear lack.יום 8 - שייט במפרץ קינאי. יום 9 - נסיעה לאנקורג' דרך ווטייר. יום 10- אנקורג'. יום 11- גרטווד ואתר הסקי אלייסקה, השלמות באנקורג' ושקיעה. יום 12- ארוחת בוקר לסיום ב Snow city cafe ונסיעה לשדה התעופה. טיסה לארץ דרך פרנקפורט. יום 13- הגעה לארץ בערב

שקיעה מ Point Woronzof Park

קצת טיפים לפני סיום:

- ה Downtown של אנקורג' קטן יחסית, יחד עם זאת הוא חמוד ואסטטי מאוד (הרבה השקעה בפרחים וגינון וגם בחזיתות הבתים), ביום יפה נעים מאוד להסתובב בו.

- סיבוב בטרוליבס נותן בשעה סקירה של כל מה שיש לראות באנקורג' כולל קצת היסטוריה והפארקים שסובבים אותה. אנחנו התקשנו להבין את האנגלית המתגלגלת של הנהג שהוא גם המדריך שדיבר מהרגע שעלינו לאוטובוס ועד שירדנו.

- אנקורג' נחשבת "לא אלסקה" יחד עם זאת היא שונה מאוד מערים אחרות בעולם, יש לה ייחוד ונעים להיות בה, וגם נוח.. אהבנו להיות בה ושמחנו לחזור אליה, כמו כן ניתן לעשות ממנה טיולי יום יפים כך שהיא בהחלט יכולה להיות בסיס טוב למספר ימים. בנוסף, אנקורג' היא מקום טוב לעשות השלמות ציוד: מעיל גשם, נעלי הליכה, ציוד קמפינג ועוד. - מטוס אישי, נפוץ מאוד באלסקה ולכן באנקורג' נמצא שדה התעופה למטוסים קטנים אחד העמוסים בארה"ב . בשדה יש אגם אליו נוחתים וממריאים המטוסים שיפה להיות לידו ופשוט להביט.

- פאלמר - עיירת מחוז חקלאית בדרך צפונה מאנקורג'. המתאפיינת בירידים שמתקיימים בה. שווה לעצור ליד מרכז המבקרים להסתובב בה כמה שעות. יש בה גם בית קפה חמוד Vagabon blues. אם ניתן, עדיף להגיע ביום שיש יריד. (בדרך כלל בסופי שבוע אבל כדאי לבדוק).

- טלקיטנה - עיירה קטנה באמצע הדרך מאנקורג' ל לדנאלי פארק. חמודה וציורית, ביום בהיר ניתן לראות ממנה את הר דנאלי. נראה שהיא סובלת מOverrating ולכן עמוסה בתיירים מה שמוריד מהאותנטיות שלה.

- קינאי - קינאי הוא השם של האגם, הנהר, העיירה המפרצים והפנינסולה כולה, כך שזה קצת מבלבל.. האגם והנהר גדולים ומרשימים ויש הרבה מאוד פעילות לאורכם (לאורך הדרך מאנקורג' לקינאי). העיירה קינאי עצמה אפורה וקצת קודרת (בה עבדנו בעבר במפעלי הדגים ונראה שלא הרבה השנתה בה).

- הדרך מאנקורג' להומר - מדובר על נסיעה של מספר שעות הגון (4 - 5 ללא עצירות). הדרך עוברת בחלקים גדולים ממנה ליד הים ועד מקומות ששווה לעצור בהם לתצפית, ארוחת ביניים או סתם התרעננות וקפה. Cooper landing, Kenai river, Ninilchik, Anchor Point .

- הומר עיירת דייגים קטנה לחוף הים. יש לה יופי ואופי. נעים ללכת לאורך החוף, לחוות ברגליים את השפל והגאות הדרמטיים המאפיינים את חופי אלסקה, בעתות של שפל אפשר לראות בחול כוכבי ים. שווה לבקר בספיט (לשון יבשה לתוך הים לאורכה חנויות יפות ובתי קפה) וכן לקחת את המעבורת ליום טיול בעיירה סלדובייה בשמורת קצ'מאי. לפי מה שנאמר לנו וגם החוויה שלנו, בהומר יורד משמעותית פחות גשם מאשר בסווארד (בילינו בסלדובייה את יום השמש הכי יפה בכל הטיול).

- סווארד - עיירת דייגים גם היא בחצי האי קינאי, המהווה בסיס להרבה אטרקציות תיירותיות, קרוזים במסלולים שונים בפיורדים של קינאי, קרחון יבשתי exit glacier, מוזיאונים ועוד. היא קרובה יותר מהומר לאנקורג' אולי זאת סיבה נוספת לכך שהיא עמוסה בתיירים. היא גשומה מאוד לכן אם רוצים לעשות קרוז כדאי לתכנן להיות בה מספר ימים כך שניתן יהיה לתמרן ליום שהוא פחות סוער. השייט הוא חוויה לא מפנקת אבל משמעותית מאוד. אם רוצים לראות קרחון בים צריך לקחת את הקרוז של השש שעות ולהביא בגדים חמים... (הקרוז מקצועי מאוד וגם הצוות שירות באופן מיוחד).

מסווארד דרומה מתפתלת דרך לאורך הים Lowell Point Rd המראה יפה ומיוחד וניתן גם לראות לוטרות ובעלי חיים נוספים אם עוצרים בנקודות שונות ופשוט מסתכלים בשקט.

- וויטייר - עיירה קטנטונת שקל להגיע אליה בדרך מסווארד לאנקורג' שרוב תושביה גרים בבניין אחד.. הגישה אליה ברכב היא דרך מנהרה ארוכה חצובה בהר. עיירה שהתחילה כבסיס צבאי ועד היום פרנסת מרבית תושביה קשורה למשרות של המדינה בדרך זו או אחרת והשאר בתיירות. בחורף מרבית התושבים עוזבים את המקום. העיירה יושבת לחוף מפרץ מממנו יוצאים קרוזים מבוקשים (קרוז 26 הקרחונים), אנחנו הגענו ביום גשום וסגרירי והסתפקנו בסיור קצר ועצירה לקפה ומאפה בבית הקפה Wild Catch Cafe ליד הנמל שהיה הפתעה חיובית ונעימה.

- גירדווד ואתר הסקי אלייסקה - שווה להגיע ולעלות בטראם. אפשר לשלב בדרך מסווארד/הומר לאנקורג' או ביום טיול מאנקורג'. (פחות משעה נסיעה לכל כיוון).

- יש באלסקה "סצנת בתי קפה" בתי קפה מעוצבים עם הרבה מחשבה על אוירה וקונספט שיש בהם מכונת אספרסו וקפה טוב, ובדרך כלל כוללים גם בית מאפה מקומי לעוגות ועוגיות. באנקורג' יש כמה כאלו וגם בעירות הקטנות ובפונדקי הדרכים יש סיכוי טוב למצוא אותם.

לסיום - למרות שלא הגענו לאלסקה עם רשימת “to do list” שחייבים להספיק, חזרנו עם חשק לחזור אליה, להיות בה בחורף ואולי גם להצליח לראות את "אורות הצפון" ובכלל לחוות עוד קצת ממנה.

אולי בעוד 36 שנה ניסע שוב ואולי גם קודם....