top of page

עקבה


זוכרים את הקלישאה שמהקורונה יצאו גם דברים טובים?

אז לי זה קרה השבוע ...

בשבילי עקבה היתה מה שרואים בצד השני של הגבול במפרץ אילת והירדנים היו שכנים מנומסים שאין חובה לנסוע אליהם בעבור חופן שקלים הנחה.

רצתה הקורונה וגלגוליה ונקרתה בדרכי הזדמנות לנסוע לעקבה עם שתי בנותיי לחופשה קצרה עם ארומה של חו"ל.

בתהליך מזורז עשינו את ההכנות הנדרשות שבדיעבד לא היו מסובכות ובילינו ארבעה ימים מהנים במרחק שלוש שעות נסיעה, עם טעם של עוד.

מעבר למלון הכיפי במחירים שפויים פגשנו אנשים חמים ונעימים ומסבירי פנים ברמה שלא הכרנו שהפכו את החופשה שלנו למפנקת ומיוחדת.

בגלל הזמן הקצר והחום הגדול בילינו בעיקר במלון אבל בהחלט אפשר לשלב טיולי יום לפטרה וואדי רם.


אוגוסט 2021


ויזה - מקבלים ויזה במעבר הגבול. צריך דרכון בתוקף של 3 חודשים לפחות. יש חובה של מלווה ירדני לאחר מעבר הגבול. אנחנו סידרנו דרך המלון. זה עולה קצת כסף, אבל היה שווה כל דולר כאשר המלווה חיכה לנו עם שלט עליו רשום שמנו במעבר הגבול בחום של 40 מעלות פלוס, ובמספר דקות בודדות עקפנו את כל התור ונכנסנו לרכב ממוזג שחיכה לנו. מבחינת נהלי קורונה, כידוע המצב נזיל, בזמן שאנחנו עברנו, מכיוון שאנחנו מחוסנות והיינו פחות מ 72 שעות, נדרשנו רק לבדיקה במעבר הגבול כשחזרנו לישראל (100 ₪ לאחד).


כסף - המטבע המקומי נקרא דינר והוא שווה יותר מדולר (אחד דולר שווה 0.7 דינר). אפשר בקלות להסתדר עם כרטיס אשראי, דולרים ואפילו שקלים מתקבלים בהרבה מקומות. אם מחליפים כדאי בעיר ולא במלון או בגבול שם השערים פחות טובים. אנחנו החלפנו עם נהג מונית לפי השער הרשמי.



מלונות - כדאי כמובן מלון על חוף הים. נכון להיום יש שני מלונות מצוינים: Hotel Kempinski Aqaba Al Manara – שם היינו, אם הם מלאים או רוצים משהו זול יותר יש עוד אפשרויות (מובנפיק ועוד) פשוט לבדוק המלצות.


אוכל - האוכל מגוון מאוד ברמה גבוהה ולא יקר


בטיחות וביטחון - אנחנו הרגשנו מאוד נוח. בכל מלון או מסעדה יש שומרים ומתקן בדיקה. .


קניות - כאמור זה לא הקטע. אין קניונים עם מותגים . אפשר בשוק למצוא דברים מקומיים


עונות ומזג אוויר - כמו אילת. בקיץ חם מאוד מאוד בסתיו ובאביב נעים יותר.


החוף של מלון AL MANARA



​תקשורת - הטלפון עבד לנו עם ספק הסלולר הישראלי. תחבורה - למעבר הגבול יצחק רבין ליד אילת הגענו עם רכב שלנו, אותו החננו במגרש חנייה גדול ליד מעבר הגבול. לעקבה הגענו עם מונית שהזמנו מראש ביחד עם המלווה הירדני. אם רוצים לנסוע מהמלון לעיר או ליום טיול, כדאי לשאול במלון כמה זה אמור לעלות ואז לסכם עם הנהג בתחילת הנסיעה. הטווח שהם רוצים משתנה מאוד ולכן חייבים לסכם מראש.



מה עשינו -​ היינו רק בעקבה, בעיקר במלון, גם בגלל שהמלון היה מדהים וסיפק תשובה מעולה כולל ארוחות צהריים וערב, גם בגלל החום הכבד וגם בגלל שאין בעקבה כל כך מה לראות ולעשות. קניות זה באמת לא הקטע שם, אם תרצו מניקור פדיקור או מסאג' הם זמינים בעיר או באחד המלונות במחירים אטרקטיביים. בהחלט מתאים לשלב טיול לפטרה וואדי רם, לנו פשוט היה קצר מידי וחם מידי בשביל זה, אבל אופציה טובה לפעם הבאה






הישארו מעודכנים

תודה רבה!

פוסטים אחרונים

אין עדיין תגים.
bottom of page